Tema - Pippi Långstrump
Mål, Lpfö 98 rev. 10 (sida 10) - Förskolan ska sträva efter att varje barn:
- Utvecklar sin förståelse för rum, form, läge och riktning och grundläggande egenskaper hos mängder, antal, ordning och talbegrepp samt för mätning, tid och förändring.
- Utvecklar sin förmåga att använda matematik för att undersöka, reflektera över och pröva olika lösningar av egna och andras problemställningar.
- Utvecklar sin förmåga att urskilja, uttrycka, undersöka och använda matematiska begrepp och samband mellan begreppen.
- Utvecklar sin matematiska förmåga att föra och följa resonemang
Fördjupning - Lägesord
1
|
2
|
3
| |
Grupp 1, Herr Nilsson
|
På
|
I
|
Lägst
|
Över
|
Först
|
Högst
| |
Framför
|
Sist
|
Vänster
| |
Bredvid
|
I mitten
|
Höger
| |
Under
|
Upp
|
Före
| |
Bakom
|
Ner
|
Efter
| |
Mellan
|
1
|
2
| |
Grupp 2, Lilla Gubben
|
På
|
I
|
Över
|
Först
| |
Framför
|
Sist
| |
Bredvid
|
I mitten
| |
Under
|
Upp
| |
Bakom
|
Ner
| |
Mellan
|
Barnen ska ha kunskap om begreppen i stapel 1. De ska ha förståelse för begreppen i stapel 2.
1
| |
Grupp 3, Villa Villekulla
|
På
|
Över
| |
Framför
| |
Bredvid
| |
Under
| |
Bakom
|
Barnen ska ha förståelse för begreppen i stapel 1.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar